пʼятниця, 6 березня 2020 р.

Дизайн та ілюстрації друкованих видань

відео-урок Створення логотипів

Самостійна оцінювально-аналітична робота

Завдання 1. Огляньте прес-реліз  виставки СУЧАСНІ ЗАКЛАДИ ОСВІТИ, виділіть дизайнерські знахідки та можливі недоліки в оформленні цього поліграфічного видання
http://www.vsosvita.com.ua/images/stories/ychasnyky_vystavky_szo_we_12_14_bereznya_2020.pdf

Завдання 2. Огляньте дизайн привітання учасників  виставки СУЧАСНІ ЗАКЛАДИ ОСВІТИ, виділіть дизайнерські знахідки та можливі недоліки в оформленні цього поліграфічного видання



Практичні роботи з теми «Основи графічного дизайну»


Практична робота 
«Дизайн та ілюстрації друкованих видань»
Завдання. Самостійно створити презентацію згідно сценарію.

СЦЕНАРІЙ УЧНІВСЬКОЇ  ПРЕЗЕНТАЦІЇ  
«Принципи  ілюстрування»

Слайд 1. Заголовок(розмір: 44 пт): Що таке  візуальна культура друкованого видання? Підзаголовок(розмір: 32) пт): П.І.Б учня, котрий створює презентацію, клас, дата створення. Ілюстрації: анімовані зразки титульних сторінок друкованих видань. Анімація для переходу на другий слайд. Налаштувати кнопок для переходу на слайди.
Слайд 2. Заголовок: Що таке візуальний контент видання? Текст(розмір: 22 пт): Означення. Книжкова ілюстрація — це елемент книжки, що або пояснює текст наочними образами, або активно тлумачить текст, даючи можливість читачеві по-новому зрозуміти і відчути цінність літературного змісту і форми.
Ілюстрації: схема класифікацій візуального контенту видання(без анімації). Анімація для переходу на третій слайд.
Слайд 3. Заголовок:  Художні засоби для доповнення текстової інформації. Текст: Книжкові  ілюстрації допомагають зорієнтуватись у змісті книжки, спонукають її прочитати та допомагають засвоїти зміст тексту. Часто ілюстрації створюються у співдружності автора тексту  і художника, дизайнера. Для ілюстрації обираються епізоди, що найповніше розкривають зміст тексту або окремих фрагментів літературного твору.
 Ілюстрації: схема класифікації текстів. Анімація для переходу на четвертий слайд.
Слайд 4. Заголовок: Які є види ілюстрації сторінок видання?  Текст: Ілюстрації бувають: а)сторінковими (на всю сторінку); б)частиною сторінки; в) заставками — ілюстраціями на початку твору у верхній частині сторінки; г) обрамленням сторінок; д) буквицею – виокремленим символом на початку абзацу;  г) кінцівкою — малюнком в кінці розділу, тексту чи книжки; є) орнаментом — узором, візерунком, який має відповідати характеру описаної в літературному творі епохи чи національності ж) інфографікою. Ілюстрації: послідовна зміна різних   рухомих букв в текстовому рядку. Анімація для переходу на п’ятий слайд.
Слайд 5. Заголовок: Який вплив мають ілюстрації? Текст: Ілюстрації підштовхують читачів до фантазій, допомагають уявити літературні образи, "увійти" в зміст, сюжет твору, покращують розуміння теми, ідеї, образу головного героя, втілюючи ідейний зміст книги у художніх деталях - яскравих, виразних, конкретних. Ілюстрації впливають на процеси сприйняття, аналізу, синтезу, розуміння, що є основою формування творчої свідомості людини, або креативної особистості.  Ілюстрації: послідовна зміна трьох різних скріншотів друкованих видань. Анімація для переходу на 6 слайд.
Слайд 6. Заголовок: Як  опрацьовують ілюстрації в книгах для дітей? Текст: У різний вік людини, ілюстрації впливають на неї різним чином. Наприклад, образотворчий ефект найяскравіше виражений у книжці-картинці для маленьких дітей, яка формується  як авторський твір, у якому ілюстрація і текст виступають в особливій візуально-вербальній єдності.  Ілюстрації: рядок, що рухається із фрагментами тексту, як сигналізації про щось. Анімація для переходу на 7 слайд.
Слайд 7. Заголовок: Ключові моменти візуальної інфографіки. Текст: Найпоширеніший спосіб викладу історії або даних — це інфографіка, що виникла як спосіб подання новин у 2006—2007 рр. Вона є культурним тлом, зазначає те, що найбільше цікавить читачів: теми, проблеми, нюанси і подробиці. Теми для візуалізації демонструють потреби суспільства, зацікавленість в отриманні всебічної інформації про щось. Іноді інфографіку замовляють, щоб привернути увагу суспільства, іноді читачі самі підказують у листах чи соціальних мережах. Узагалі немає ідеальної  інфографіки, важливо правильно підібрати її вигляд для тієї чи іншої аудиторії, її обізнаності й сфери зацікавлень. Отже, візуальний контент не обмежується інфографікою.  Ілюстрації: «Увімкніть інфографіку!» (як декілька послідовних анімаційних ефектів). Анімація для переходу на 8 слайд.
Слайд 8. Заголовок(з анімацією):  Способи  ілюстрування сторінок. Текст:  До візуального контенту сторінки належать: графічні характеристики та реквізити шрифтів, графічні нормативи символів, піктограми, монограми, логотипи, герби, емблеми; малюнки (графічні малюнки, архітектурні креслення), лубки, орнаменти, карикатури, комікси, технічні ілюстрації, візуальні алегорії, портрети осіб, інфографіка (різні схеми, діаграми, графіки, діаграми часу (timeline), діаграми візуалізації процесу, структура та характеристики об’єкта, мережі у вигляді графу(дерева), матриці, схеми, плани, карти, схеми події, блок-схеми, таблиці); фотографії; колористика видання; декоративні елементи, які в цілому і становлять візуальне обличчя видання.   Ілюстрації: анімована інфографіка. Анімація для переходу на 9 слайд.
Слайд 9. Заголовок(з анімацією):  Які бувають заставки? Текст: Заста́вка — прикраса, колись зроблена рукою, тепер друкарським способом за допомогою кліше, яка відокремлювала та прикрашала початок книги, чи окремого розділу книги, переважно вгорі сторінки. Особливо заставки вживано по всіх виданнях XVI–XVIII ст. Роль такої окраси в книжці — приваблення читача, пробудження емоцій й полегшення сприйняття тексту, доповнення його. Відповідними до цього значення мусить бути форма заставки, композиція, малюнок, а також місце для неї, розмір. У ранніх друках застави мали рослинний орнамент. Згодом їх композицію стали доповнювати багатофігурними елементами, сюжетами з навколишньої дійсності та сюжетами на біблійну тематику. Ілюстрації: Зразки застовок. Анімація для переходу на 10 слайд.
Слайд 10. Заголовок(з анімацією):  Заставки в першодруках? Текст: У першодруках на кожній сторінці широкі листя, пишні квітки, гранати, важкі соковиті виноградні ґрона в композиції. В книгах більш пізнього часу меншають розміри листів та акантів. Рослинні елементи набувають строгости в стилізації. Згодом в книжках робляться складні, а іноді прикрашені, узорчасті. Між гілками та листям можно побачити картуші з постатями, або з погруддям святого, а ще далі й ціла біблійна, головним чином, новозавітня сцена. Ілюстрації:  Класифікації заставок в першодруках. Анімація для переходу на 11 слайд.
Слайд 11. Заголовок: Яка різниця між візуальними заставками? Текст:  Візерунки заставок бувають:  зображальні, декоративні, шрифтові, пластичні, структурні, пробільні, кольорові та ін. — вони перебувають у визначеній системі зв’язків, які називають внутрішніми закономірностями, оскільки вони є в будь-якій композиційній побудові художнього друкованого  видання. Ілюстрації: Зразки декоративних заставок.  Анімація для переходу на 12 слайд.
Слайд 12. Заголовок(з анімацією): Яка роль  буквиці на сторінці? Текст: Бу́квиця або ініціа́л (від лат. initum — початок) — це більша від загальнотекстових початкова буква розділу тексту (глави, параграфа, абзацу) в рукописних і друкованих текстах. Це зазвичай буква з письма з більшим кеглем, яка починає текст книги чи розділу і здебільшого займає два, три і більше рядків тексту. Ілюстрації: зразки буквиць. Анімація для переходу на 13 слайд.
Слайд 13. Заголовок(з анімацією): Види буквиць в тексті. Текст: Буква ця часто буває мистецька, розмальована та орнаментована різними декоративними елементами. Вживають такі літери для підкреслення та прикрашання друку. В таких випадках буквиця пишеться прописною чи готичною початковою буквою. По відношенню щодо абзацу розрізняють: а)буквиця винесена вгору (англ. Up Cap); б) буквиця втоплена (англ. Drop Cap); в)буквиця обрамлена текстом (англ. Contoured Drop Cap). Ілюстрації: скріншот медіа сервісів.
Слайд 14. Заголовок(з анімацією):Хто такий дизайнер-верстальник? Текст: Дизайнер-верстальник — 1. Створювач друкарських та електронних макетів друкованих видань. 2. Людина, яка професійно визначає зовнішній вигляд видань, журналів і рекламної продукції у паперовому та електронному виглядах; працівник редакції, який займається обробкою тексту на предмет його композиційного розміщення на шпальті в поєднанні з гармонічним розміщенням ілюстраційного матеріалу. . Ілюстрації: ескізи макетів.
Слайд 15. Заголовок(з анімацією): Якими  знаннями володіє дизайнер-верстальник? Текст: Дизайнер-верстальник повинен мати знання в області дизайну і поліграфії, навички праці з графічними і текстовими редакторами як: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Corel Draw, 3D Studio Max, Adobe InDesign, Quark Xpress, Adobe Pagemaker,  мати базову комп'ютерну грамотність та володіти мовами програмування та мовами розмітки гіпертексту. Ілюстрації: зразки гіпертексту.
Слайд 16. Заголовок(з анімацією): Як обов’язки дизайнера-верстальника? Текст: До функціональних обов'язків дизайнера-верстальника відносять – грамотне і швидке верстання, компонування матеріалу відповідно до ескізу макету, перевірка ілюстрованого матеріалу до технічних вимог друку видання, розроблення та створення візуального стилю, брендінгу, підготовка усіх рекламних поліграфічних матеріалів компанії, видання тощо. Інколи до обов'язків може входити вичитування та звірення шпальт на предмет технічних та орфографічних помилок. Посадові обов'язки верстальників можуть у великій мірі відрізнятися залежно від компаній, в яких вони працюють та виду їх роботи.  Ілюстрації: ескізи макетів.
Слайд 17. Заголовок(з анімацією): Яка класифікація верстальників? Текст: Розрізняють:
1)Дизайнер-верстальник періодичного / неперіодичного друкованого видання; 2) Рекламний дизайнер;
3) Технічний дизайнер;  4) Web дизайнер. Ілюстрації: зразки  верстки друкованого видання.
Слайд 18. Заголовок(з анімацією): Яка роль   верстальника? Текст: Для досягнення оптимальної ефективності дизайнер повинен вміти не тільки намалювати картинку, але і вмонтувати її!  Ілюстрації: зразки  текстових «вікон» в періодичних виданнях.
************************************

Графічний дизайн — художньо-проектна діяльність по створенню гармонійного та ефективного візуально-комунікативного середовища. Графічний дизайн вносить інноваційний внесок у розвиток соціально-економічної та культурної сфер життя, сприяючи формуванню візуального ландшафту сучасності.
Графічний дизайн як дисципліну можна віднести до числа художніх та професійних дисциплін, що фокусуються на візуальній комунікації та уяві. Для створення і комбінування символів, зображень або слів використовуються різноманітні методики з метою сформувати візуальний образ ідей і послань. Графічний дизайнер може користуватися друкарським оформленням, образотворчими мистецтвами і техніками друкування сторінок для виробництва кінцевого результату. Графічний дизайн як термін часто застосовують при позначенні самого процесу дизайну, за допомогою якого створюється комунікація, так і при позначенні продукції (результатів), яка була отримана після закінчення роботи.
Настання епохи книгодрукування
Найпершою з відомих нам надрукованих книг є буддійська священна книга. Книга надрукована на тканині за допомогою розпиляних дерев'яних блоків в 868 р. за часів правління китайської династії Тан (618—906). На початку XI ст. за допомогою друкувальних пристроїв створювалися довгі сувої та книги, що робило їх широко доступними під час династії Сун (960—1279). Але справжнім початком ери друкарства пов'язано з винаходом друкарського верстата в середині 1440-х років Іоганом Гутенбергом.
Світові школи графічного дизайну
Американська та європейська рекламна графіка(кін.19-поч. 20 ст.) періодів Вікторіанської епохи,модернута ар-деко,німецька школа дизайну, російський конструктивізм (1920-ті роки), американська рекламна графіка (1930-1950-ті роки), швейцарська школа графіки (1950-1970-ті роки), польська школа плакату (1950-1970-ті роки), японська школа плакату (1960-1980-ті роки). До провідних національних шкiл графічного дизайну відносяться також англійська, голландська, французька, фінська.
Розділи графічного дизайну
Графічний дизайн можна класифікувати за категоріями вирішуваних завдань:
·         Типографіякаліграфія, шрифти, книжкове оформлення;
·         Фірмовий стиль (корпоративний стиль), у тому числі фірмові знаки, логотипи, брендбуки;
·         Візуальні комунікації, в тому числі системи орієнтації (навігаційні та інші піктограми);
·         Плакатна продукція, в тому числі рекламні плакати;
·         Візуальні рішення для упаковок продукції, в тому числі кондитерської і харчової;
·         Завдання веб-дизайну;
·         Візуальний стиль телевізійних передач та інших продуктів ЗМІ.
Графічний дизайн стає все більш популярною професією, об'єднуючою в роботі зі складним, багаторівневим предметом візуальної реальності принципів і методів різних фахових дисциплін. Крім візуального образу, тексту, простору, графічний дизайн освоює такі реальності, як рух, час, інтерактивність, і оперує все більш різноманітними засобами економічних, маркетингових та культурних комунікацій.
Професійне комп'ютерне програмне забезпечення:
·         Для роботи з растровими зображеннями: Adobe Photoshop
·         Для роботи з векторними зображеннями: Adobe IllustratorCorel Draw.
·         Для верстки текстів: Adobe InDesign і QuarkXPress
Основні продукти графічного дизайну
Загальноприйняте використання графічного дизайну стосується верстки багатосторінкових видань (брошури, журнали, книги), створення рекламної продукції, упаковки і веб-дизайну тощо. Твори графічного дизайну містять багато елементів та візуальних засобів. Наприклад, в дизайні упаковки для товару використовують наступні: логотип, ілюстрація, організований текст, форми та колір, що сприяють єдиному сприйняттю картинки.
·         книжкові макети та ілюстрації;
·         рекламні та інформаційні плакати;
·         графічне рішення листівок та поштових марок;
·         оформлення платівок та DVD дисків;
·         корпоративний стиль компанії і його основний елемент — логотип;
·         буклетиброшурикалендарі та інша рекламна поліграфічна продукція;
·         упаковки, етикетки, обкладинки;
·         сувенірна продукція;
·         UI UX дизайн (вебсайти та мобільні додатки).

Немає коментарів:

Дописати коментар