середа, 22 січня 2020 р.

Основні принципи дизайнера

Практичні роботи з теми «Основи графічного дизайну»



Практична робота 
 «Основні принципи дизайнера»

Завдання. Самостійно створити презентацію згідно сценарію.

СЦЕНАРІЙ УЧНІВСЬКОЇ  ПРЕЗЕНТАЦІЇ  
«Основні принципи дизайнера»

Слайд 1(застосувати до слайдів довільний стиль фону ). Заголовок(розмір: 47 пт): Принципи дизайну видання (анімований). Підзаголовок(розмір: 35 пт): П.І.Б учня, котрий створює презентацію, клас, дата створення. Ілюстрації: фото або відео, що містить сучасного  видання. Анімація для переходу на другий слайд.
Слайд 2. Заголовок: Що означає термін «Дизайнерська модель»? Текст(розмір: 24 пт): Дизайнерська модель - це об'єкт довільної природи, що відображає найважливіші, з погляду розв'язуваного завдання, властивості об'єкта моделювання.  Ілюстрації:  фото дизайнерських рішень (без анімації). Анімація для переходу на третій слайд.
Слайд 3. Заголовок: Що  означає термін «функції дизайнерської моделі»? Текст: Головні функції дизайнерської моделі видання - це спрощення одержання інформації про властивості об'єкта заради передавання інформації та знань, для керування й оптимізація об'єктами та процесами; для прогнозування; для діагностики поведінки об’єкта. Ілюстрації:  скріншоти сторінок Інтернет-видання. Анімація для переходу на четвертий слайд.
Слайд 4. Заголовок: Які три елементи виділяють в процесі моделювання? Текст: Процес дизайнерського моделювання має три елементи: 1) суб'єкти (дизайнер-дослідник); 2) об'єкти дослідження (можливості графічного матеріалу);  3) ідеальна модель, що визначає відносини суб'єктів і досліджуваних об'єктів. Ілюстрації:  дизайн буклету для виставки. Анімація для переходу на 5 слайд.
Слайд 5. Заголовок: Що означає термін «Модульна сітка видання»? Текст: Модульна сітка - це невидимий кістяк дизайну видання, система горизонтальних і вертикальних (а часом ще й діагональних та дугових) напрямних, що допомагають зорієнтувати й погодити між собою окремі елементи композиції; вона наводить у дизайні лад, робить його цілісним і пов'язує між собою всі його частини, дозволяє раціонально організувати будь-який графічний простір, будь-то бланк, візитка, плакат, книга, сайт, інтер'єр, зберігаючи в усіх його елементах єдність стилю.   Ілюстрації:  зразки модульних сіток для дизайну видання. Анімація для переходу на 6 слайд.
Слайд 6. Заголовок:   Що означає термін «Істотні риси видання»?  Текст: Істотні риси дизайнерського наповнення видання складають: 1) оформлення і зміст обкладинки (обкладинка - обличчя видання, перший дієвий засіб привернути увагу читача); 2) рубрикація та заголовковий комплекс; 3) використання модульних сіток; 4) ілюстрування та інфографіка; 5) використання «білого» простору; 6) декоративні елементи; 7) використання фактури, палітри та членування (дизайнерові не зайве якомога більше знати про форму, пропорції, колір, контраст та ритм то що); 8) типографіка. Ілюстрації:  обкладинки видань. Анімація для переходу на 7 слайд.
Слайд 7. Заголовок: Що означає термін «Перший етап роботи над дизайнерською моделлю»?  Текст: Це будування моделі. Під час цього процесу відбувається накопичення знань про об'єкт-оригінал. Пізнавальні можливості моделі зумовлюються тим, що модель відображає (відтворює, імітує) якісь істотні риси об'єкта-оригіналу. Фатальною може бути орієнтація на суто мистецьке спрямування оформлення без урахування виробничо-матеріальних аспектів. Але й надмірна «приземленість» дизайну журналу не підвищить попиту на нього. Ілюстрації:  начиння для заголовкого комплексу видання. Анімація для переходу на 8 слайд.
Слайд 8. Заголовок(з анімацією):  Приклад дизайнерської моделі видання. Текст:  Для прикладу наведемо № 6 за 2010 рік харківського журналу «Паліндром». До його істотних рис композиційно-графічного наповнення, показових для процесу моделювання, відносимо: 1) використання при оформленні обкладинки нейтральних градієнтних тонових кольорів, вертикальної симетрії анонсування та перпендикулярної до них назви журналу; 2) наявний зміст видання, оформлений двома вертикальними паралельними блоками (текстовим та ілюстративним), спостерігається складна горизонтальна рубрикація з різноколірними за головками переважно синього кольору на білому; 3) відчувається використання модульних сіток (шпальта ділиться вертикальними та горизонтальними лініями на одинакові прямокутники); 4) широко використовується ілюстрування (близько 70 % від загальної площі видання); майже всі ілюстрації розміщенні у прямокутних фреймах; 5) спостерігаємо велику кількість білого простору (близько 25 % від загальної площі видання), що забезпечує підкреслену стабільність композиції та графіки; 6) не використовуються декоративні елементи, створюючи враження концептуальної строгості, але не можна сказати, що це позитивна риса в композиції молодіжного журналу; 7) у виданні наявна звична для українського журналу проста суцільна біла фактура, типова палітра в блакитних та синіх тонах; 8) набір та верстка, графічне оформлення видання зреалізовано з дотриманням національних норм та правил, хоч трапляються огріхи на восьмій, одинадцятій та чотирнадцятій сторінках.  Ілюстрації: обкладинка журналу «Паліндром». Анімація для переходу на 9 слайд.
Слайд 9. Заголовок(з анімацією):  Як може дизайнер передавати духовну, пізнавальну, емоційну інформацію? Текст: Через призначення  знаків-сигналів, образів, колористики, що сприймають сигнали(інформацію) і обробляють їх. Ілюстрації: анімоване фото сучасного видання. Анімація для переходу на 10 слайд.
Слайд 10. Заголовок(з анімацією):  Декілька «спеціалізованих» моделей видання?   Текст: Так, для журналу «Паліндром» можна вибудувати такі дизайнерські моделі заради деталізації: а) палітри кольору, ритму тону та фактури; б) симетрії композиції; в) модульну модель; г) ілюстрування та інфографіку, д) шрифтову модель тощо. Ілюстрації:  скріншоти модельних палітр для видання. Анімація для переходу на 11 слайд.
Слайд 11. Заголовок: Другий етап роботи над дизайнерською моделлю видання? Текст: На 2-ому етапі композиційно-графічна модель журналу виступає як самостійний об'єкт дослідження, однією з форм якого є проведення «модельних» експериментів, під час яких свідомо змінюються умови функціонування моделі й систематизуються дані про її «поводження». Остаточним підсумком цього етапу маємо безліч (сукупність) знань про модель. Ілюстрації: деякі варіанти експериментів з шрифтами для заголовка. Анімація для переходу на 12 слайд.
Слайд 12. Заголовок(з анімацією): Що означає термін «зона можливостей моделі»? Текст: Для прикладу. Якщо провести ряд експериментів над шрифтовою моделлю молодіжного журналу «Стіна», а саме: 1) змінити звичну для цього видання рубану гарнітуру для основного тексту на шрифт із за січками; 2) змінити гарнітуру в заголовках та зробити їх кольоровими; 3) використати більшу кількість шрифтів. То, порівнюючи шрифтову модель з оригіналом, на базі отриманих знань можемо дійти висновку про її достовірність та доцільність, систематизувати дані щодо «поводження» моделі, коли змінити умови функціонування. Це і є зона можливостей моделі. Ілюстрації: фото  альбоми . Анімація для переходу на 13 слайд.
Слайд 13. Заголовок(з анімацією): Третій етап роботи над дизайнерською моделлю видання. Текст: На 3-ому етапі відбувається перенесення знань із композиційно-графічної моделі на оригінал, тобто на журнал як вид видання періодичного друку. Одночасно відбувається перехід з мови моделі на мову оригіналу. Процес перенесення знань виконується за певними правилами. Знання про модель повинні бути скориговані з урахуванням тих властивостей об'єкта-оригіналу, які не знайшли відображення чи були змінені при створенні моделі. Ілюстрації: фото галереї.
Слайд 14. Заголовок(з анімацією): Четвертий етап роботи над дизайнерською моделлю видання.Текст: Це практична перевірка одержуваних знань за допомогою композиційно графічних моделей та їх використання для побудови узагальнюючої теорії  про увесь об'єкт, його перетворення або керування ним. Моделювання – це циклічний процес. Це означає, що за першим циклом може втілюватися другий, третій і т. д. При цьому знання про журнал розширюються та уточнюються, а вихідна модель поступово удосконалюється. Недоліки, виявлені після першого циклу моделювання, викликані малим знанням об'єкта чи помилками в будові моделі, - їх можна ви правити в наступних циклах. Помилки моделювання можуть спричинятися варіаціями оформлення композиції в різних номерах одного й того самого журналу. Ілюстрації: схема дизайнерської взаємодії в Інтернет-середовищі. Анімація для переходу на 15 слайд.
Слайд 15. Заголовок(з анімацією): Що означає термін «цінності моделі»?  Текст: На мою думку, вибудовуючи модель, треба мати на увазі особливості використання цінностей в композиційно-графічного моделюванні видання, а саме: 1) істотність відображення рис об'єкта-оригіналу в моделі; 2) достатню міру подібності оригіналу й моделі; 3) використання модельних експериментів; 4) систематизацію даних про поводження моделі; 5) перенесення знань із моделі на оригінал; 6) скоригованість моделі; 7) узагальнювальні теорії об'єкта; 8) допустиму керованість моделлю. . Ілюстрації:  сайти дизайнерів.


Немає коментарів:

Дописати коментар