У світі найпопулярніші портали станом на 1 лютого 2012 року: [5]:
«Google» (google.com) - пошукова система і мультисервісний портал.
«Facebook» (facebook.com) - найбільша соціальна мережа.
«YouTube» (youtube.com) - сервіс надає послуги хостингу відеоматеріалів.
«Yahoo!» (yahoo.com) - пошукова система і мультисервісний портал.
«Baidu» (baidu.com) - китайська пошукова система.
«Вікіпедія» (wikipedia.org) - вільна багатомовна універсальна енциклопедія.
«Blogger» (blogger.com) - веб-сервіс для ведення блогів.
«Windows Live» (live.com) - комплекс інтегрованих веб-додатків і програм від Microsoft.
«Twitter» (twitter.com) - система, що дозволяє користувачам відправляти короткі текстові нотатки.
«Амазонка» (amazon.com) - американська компанія, найбільша в світі по обороту серед продають товари і послуги через Інтернет.
В Росії
У зоні. RU вже більше 3 млн сайтів [6]. Найпопулярніші станом на 1 лютого 2012 [7]:
«Яндекс» (yandex.ru) - пошукова система і мультисервісний портал.
«Google» (google.ru) - пошукова система і мультисервісний портал (російське представництво).
«Mail.ru» (mail.ru) - поштовий сервіс і мультисервісний портал.
«Google» (google.com) - пошукова система і мультисервісний портал.
«ВКонтакте» (vk.com) - найбільша в Рунеті соціальна мережа.
«YouTube» (youtube.com) - сервіс надає послуги хостингу відеоматеріалів.
«Однокласники.ru» (odnoklassniki.ru) - соціальна мережа, російськомовний аналог сайту Classmates.com.
«Facebook» (facebook.com) - найбільша соціальна мережа.
«Вікіпедія» (wikipedia.org) - вільна багатомовна універсальна енциклопедія.
«Живий Журнал» (livejournal.com) - блог-платформа для ведення онлайн-щоденників.
Певний клас
сайтів інакше називають інтернет-представництвом людини чи організації.
Сайти-візитки все рідше знаходять застосування. Як коментар до посилання може
бути сторінка-візитка на повнофункціональному сайті (порталі). Коли кажуть
«своя сторінка в Інтернет», то мають на увазі цілий сайт або особисту сторінку
в складі чужого сайту (портал). Крім сайтів (порталів), в мережі Інтернет також
доступні WAP-сайти для мобільних телефонів.
Спочатку сайти представляли собою сукупність статичних
документів, наприклад - сайт-візитка. У міру розвитку комунікацій, кількість
внутрішніх і зовнішніх посилань збільшувалася. Сайт став виконувати не тільки
роль довідки, анотації, а й функціонального офісу, новинного або медійного
центру. В даний час більшості з них властива динамічність і інтерактивність.
Для таких випадків фахівці використовують термін веб-додаток - готовий
програмний комплекс для вирішення завдань сайту. Веб-додаток входить до складу
сайту, але веб-додаток без даних сайтом є тільки технічно. Оболонку (форму,
шаблон) потрібно наповнити і активізувати. Просування сайтів стало ємною
індустрією в мережі.
У більшості випадків в Інтернеті одному сайту відповідає
одне доменне ім'я. Саме по доменних іменах сайти ідентифікуються в глобальній
мережі. Можливі інші варіанти: один сайт на декількох доменах або декілька
сайтів під одним доменом. Звичайно кілька доменів використовують великі сайти
(веб-портали) щоб логічно відокремити різні види послуг, що надаються
(mail.google.com, news.google.com, maps.google.com). Непоодинокі й випадки
виділення окремих доменів для різних країн або мов. Наприклад, google.ru та
google.fr логічно є сайтом Google на різних мовах, але технічно це різні сайти.
Об'єднання кількох сайтів під одним доменом характерно для безкоштовних
хостингів. Іноді для ідентифікації сайтів в адресі після вказівки хоста стоїть
тильда і ім'я сайту: example.com / ~ мій-Site-Name / (ср с / будинку), а
найчастіше використовується домен третього рівня: мій-сайту name.example. ком.
Апаратні сервери для зберігання сайтів називаються
веб-серверами. Сама послуга зберігання називається хостингом. Раніше кожен сайт
зберігався на своєму власному сервері, але із зростанням Інтернету,
технологічним поліпшенням серверів на одному комп'ютері стало можливе
розміщення безлічі сайтів (віртуальний хостинг). Зараз сервери для зберігання
тільки одного сайту називаються виділеними (англ. dedicated).
Один і той же сайт може бути доступний за різними адресами
і зберігатися на різних серверах. Копія оригінального сайту в такому випадку
називається дзеркалом. Існує також поняття оффлайновая версія сайту - це копія
сайту, яка може бути переглянута на будь-якому комп'ютері без підключення до
комп'ютерної мережі і використання серверного програмного забезпечення (ПО).
При розробці сайту його тестують і налагоджують саме в оффлайновой версії, для
того, щоб не демонструвати нісенітницю і помилки, прорахунки великого проекту.
Саме для тестування в корпоративній мережі, або на початку в Інтернеті з
обмеженим доступом під паролем запрошуються досвідчені «тестери». Це дозволяє
прискорити виробництво великих проектів і налагодити їх для масового
відвідувача (користувача).
Особливу роль виконують по розробці і обслуговуванню сайту
(порталу), адміністратори (по-іншому - адміни, згідно інтернет-сленгу). Якщо
виготовлення форми (оболонки) виконує група або дуже кваліфікований фахівець
(програміст, веб-дизайнер, системний адміністратор (згідно інтернет-сленгу -
сисадмін), координатор, він же адміністратор проекту), то обслуговування та
інформаційне наповнення підпорядковане стратегічним завданням і вимагає часто
участі команди учасників проекту під управлінням адміна проекту (сайту,
порталу). Зараз напрацьовано багато програм і «пісалок» в технології PHP, але
це підвищило і вимоги до кваліфікації учасників проекту, в зв'язку з
багатопрофільність розв'язуваних завдань.
Просто сторіночка (сайт-візитка) може готуватися секретарем-референтом.
Проекти великих сайтів і порталів можуть зробити тільки обізнані і зацікавлені
фахівці. Активна комунікація на сайті (порталі) часто виконує функцію директора
напрямку та офісу зі службою супроводу (листування, комутатор прямого спілкування,
оперативна довідка, тощо). Багато сайтів (порталів) оновлюють частіше ніж раз
на день, а інтернет-магазини, - за фактом руху товару (нові надходження,
відсутності товару в наявності). Новинні сайти реально виставляють інформацію з
точністю до хвилини, тому що журналісти мають пріоритети на цитування
першоджерел згідно з авторським правом, пріоритету посилань, рейтингу, та ін
[Правити] Класифікація сайтів
За доступності сервісів:
Відкриті - всі сервіси повністю
доступні для будь-яких відвідувачів і користувачів.
Напіввідкриті - для доступу
необхідно зареєструватися (зазвичай безкоштовно).
Закриті - повністю закриті
службові сайти організацій (у тому числі корпоративні сайти), особисті сайти
приватних осіб. Такі сайти доступні для вузького кола користувачів. Доступ
новим користувачам зазвичай дається через т. н. інвайт (запрошення).
За фізичним розташуванням:
Загальнодоступні сайти мережі
Інтернет.
Локальні сайти - доступні тільки в
межах локальної мережі. Це можуть бути як корпоративні сайти організацій, так і
сайти приватних осіб в локальній мережі провайдера.
За схемою подання інформації, її обсягом і категорії
вирішуваних завдань можна виділити такі типи веб-ресурсів:
Інтернет-портал -
багатокомпонентна розгалужена структура (портал), скомпонована з функціонально
самодостатніх сайтів самостійних організацій чи підрозділів корпоративної
структури.
Інформаційні ресурси:
Тематичний
сайт - сайт, що надає специфічну вузькотематичні інформацію з будь-якої теми.
Тематичний
портал - це дуже великий веб-ресурс, який надає вичерпну інформацію з певної
тематики. Портали схожі на тематичні сайти, але додатково містять засоби
взаємодії з користувачами і дозволяють користувачам спілкуватися в рамках
порталу (форуми, чати) - це середа існування користувача.
Інтернет-представництва власників
бізнесу (торгівля та послуги, не завжди пов'язані безпосередньо з Інтернетом):
Сайт-візитка
- містить загальні дані про власника сайту (організація або індивідуальний
підприємець). Вид діяльності, історія, прайс-лист, контактні дані, реквізити,
схема проїзду. Фахівці розміщують своє резюме. Тобто детальна візитна картка.
Представницький
сайт - так іноді називають сайт-візитку з розширеною функціональністю:
докладний опис послуг, портфоліо, відгуки, форма зворотного зв'язку і т. д.
Корпоративний
сайт - містить повну інформацію про компанію-власника, послуги / продукцію,
події в житті компанії. Відрізняється від сайту-візитки і представницького
сайту повнотою наданої інформації, часто містить різні функціональні
інструменти для роботи з контентом (пошук і фільтри, календарі подій,
фотогалереї, корпоративні блоги, форуми). Може бути інтегрований з внутрішніми
інформаційними системами компанії-власника (КІС, CRM, бухгалтерськими
системами). Може містити закриті розділи для тих чи інших груп користувачів -
співробітників, дилерів, контрагентів і пр.
Каталог
продукції - в каталозі присутній докладний опис товарів / послуг, сертифікати,
технічні та споживчі дані, відгуки експертів і т. д. На таких сайтах
розміщується інформація про товари / послуги, яку неможливо помістити в
прайс-лист.
Інтернет-магазин
- сайт з каталогом продукції, за допомогою якого клієнт може замовити потрібні
йому товари. Використовуються різні системи розрахунків: від пересилання
товарів післяплатою або автоматичною пересилання рахунку по факсу до
розрахунків за допомогою пластикових карт.
Промо-сайт
- сайт про конкретну торгову марку або продукт, на таких сайтах розміщується
вичерпна інформація про бренд, різних рекламних акціях (конкурси, вікторини,
ігри і т п.) ..
Сайт-квест
- Інтернет-ресурс, на якому організовано змагання з розгадування послідовності
взаємопов'язаних логічних загадок.
Веб-сервіс - сайт, створений для
виконання будь-яких завдань або надання послуг в рамках мережі WWW:
Дошка
оголошень.
Каталог
сайтів - наприклад, Open Directory Project.
Пошукові
сервіси - наприклад, Yahoo!, Google.
Поштовий
сервіс.
Веб-форуми.
Блогових
сервіс.
Файлообмінний
пірінговий сервіс - наприклад, Bittorrent.
Датахостінговий
(зберігання даних) сервіc - наприклад, SkyDrive.
Датаедіторінговий
(редагування даних) сервіc - наприклад, Google Docs.
Фотохостинг
- наприклад, Picnik, ImageShack, Panoramio, Photobucket.
Зберігання
відео - наприклад, YouTube, Dailymotion.
Соціальні
Медіа - наприклад, Buzz.
Комбіновані веб-сервіси (Соціальні
мережі) - наприклад, Facebook, Twitter.
Комбіновані веб-сервіси
(Спеціалізовані соціальні мережі) - наприклад, MySpace, Flickr.
За технологією відображення:
Статичні - що складаються з
статичних HTML (HTM, DHTML) сторінок становлять єдине ціле. Користувачеві
видаються файли в тому вигляді, в якому вони зберігаються на сервері.
Динамічні - що складаються з
динамічних HTML (HTM, DHTML) сторінок-шаблонів, інформації, скриптів та іншого
у вигляді окремих файлів. Вміст генерується за запитом спеціальними скриптами
(програмами) на основі інших даних з будь-якого джерела
За типами макетів:
Фіксованої ширини (англ. жорсткі
фіксовані) - розміри елементів сторінки мають фіксоване значення, незалежне від
дозволу, розміру, співвідношення сторін екрану монітора і розмірів вікна
браузера, задається в абсолютних значеннях - PX (пікселі).
Гумовий макет (англ. адаптації
рідини) - розміри несучих елементів, значення ширини, задаються відносним
значенням -% (відсотки), сторінки відображаються на весь екран монітора по
ширині. По суті даний тип макета є окремим випадком фіксованого типу макета.
Динамічно еластичний (англ.
динамічно розширюється пружною) - розміри більшості елементів, задаються
відносними значеннями - EM і%. Все відносні пропорції розмірів елементів завжди
залишаються незмінними, незалежно від дозволу, розміру, співвідношення сторін
екрану монітора, розмірів вікна і масштабу вікна браузера. І завжди постійні
щодо вікна браузера.
[Правити] Створення сайтів
Виготовлення сайтів як працюючих цілісних інформаційних
ресурсів та систем - складений процес, залучає працю різних фахівців. Цей вид
діяльності називається веб-розробка. Власники майбутнього сайту (приватні особи
або організації) розробляють сайти своїми силами, або звертаються до
спеціалізованих розробникам (фрілансерам, студіям, бюро, конторам і т. П.).
Відносини між замовником і виконавцем регулюється за допомогою договорів,
технічних завдань, спеціальних систем (різних сайтів, які виступають
посередником між замовником і фрилансерами), або усною домовленістю. Замовлена робота може являти
собою як повний комплекс створення сайту, аж до вигадування назви та реєстрації
домена, так і розширення сайту, технічну оптимізацію і редизайн. Все більше
розробка та супровід сайту (порталу) стає потужним сегментом активів
підприємств (організацій). Тому розробників воліють штатних або доручають
проект вести одному з директорів апарату управління (комерційний директор,
директор департаменту по зв'язках або безпосередньо, керівнику проекту з групою
штатних фахівців і / або сумісників). Особливу роль виконують «тестери»
кінцевого продукту. Це відповідальна роль в просуванні та оцінки проекту, так
як стадія розробки для динамічного великого проекту ніколи не припиняється.
Якщо ви бачите сайт неушкодженим 2-3 роки без змін, то він можливо нікому не
потрібен, то чи користується попитом на базисну інформацію. Але супровід
проекту стає не менш відповідальною справою.
[Правити] Розробка дизайну
Основна стаття: Веб-дизайн
Веб-дизайнери розробляють макети шаблонів сторінок.
Дизайнер визначає, яким чином кінцевий споживач буде отримувати доступ до
інформації і послуг сайту - тобто, займається безпосередньо розробкою
користувальницького інтерфейсу. У більшості випадків сторінки містять у собі
графічні елементи. Їх підготовкою займаються художники ілюстратори, фотографи,
технічні дизайнери, шрифтовики, і т. д. Готові шаблони показуються замовнику. В
цей момент сторінки ще не можуть містити кінцевого наповнення (це в обов'язки
дизайнера не входить). Щоб макети виглядали більш наочно, в них міститься довільне
вміст. На сленгу дизайнерів таке вміст називається рибою. Якщо замовник
задоволений зовнішнім виглядом шаблонів, то настає наступна фаза розробки -
верстка сторінок сайту.
[Правити] Верстка
Основна стаття: Верстка
веб-сторінок
Верстальщик отримує макети шаблонів у вигляді простих
зображень (наприклад, у форматі JPEG або PNG), або розбитих по верствам
(наприклад, в PSD або AI). Його завдання - отримати з цих графічних макетів
гіпертекстові веб-сторінки з підготовленими для інтернету зображеннями.
Одним із складних моментів у роботі верстальника є
забезпечення сумісності з безліччю браузерів - програмами для перегляду
веб-сторінок (так звана кросбраузерність). Браузери можуть одні й ті ж елементи
розмітки або правила CSS інтерпретувати по-своєму, в результаті чого деякі
користувачі можуть побачити вміст не так, як задумував дизайнер і очікує
побачити замовник. Коли верстальщик переконається, що більшість браузерів
однаково відображають готові шаблони, настає наступна фаза розробки -
веб-програмування.
[Правити] Програмування
Основна стаття: Веб-програмування
До програмістам надходять готові шаблони сторінок і
вказівки дизайнерів по роботі та організації елементів сайту. Програміст
створює програмну основу сайту, роблячи її з нуля, використовуючи фреймворк або
CMS. Вибір мови програмування в даному випадку - питання непринципове.
Після того, як сайт готовий до експлуатації, настає
наступна фаза - наповнення сайту інформацією.
[Правити] Безпека
Існує безліч сайтів, які є значущими ресурсами. На цих
ресурсах можуть розташовуватися персональні дані користувачів (наприклад,
особисте листування, адреси, телефони) або фінансова інформація (наприклад,
банківські сайти). Злом таких ресурсів може спричинити як прямі грошові збитки
(наприклад, зловмисник може перерахувати гроші з чужого рахунку на свій
власний), так і непрямі, пов'язані з поширенням конфіденційної інформації або
просто зловмисник може зіпсувати вміст сайту. Для багатьох сайтів важливо
забезпечити певний рівень безпеки. Необхідний рівень безпеки багато в чому
залежить від розташованої на сайті інформації.
Найбільш поширені наслідки атаки на сайт:
несанкціонованих змін
зловмисниками (див.: дефейсінг, хакери)
підробка сайту (дизайн і вміст
сайту може бути скопійовано і в користувача такого сайту можуть вкрасти паролі)
Найбільш популярними мотивами для злому популярних
ресурсів, таких як поштові або соціальні мережі, є [4]:
ревнощі
вигода: зловмисник розсилає зі
зламаного аккаунта спам
злодійство з метою повернення власнику
за гроші
[Правити] Список сайтів по популярності
Популярність сайтів визначається, як правило, по числу
відвідувачів. Нижче представлені списки за даними компанії Alexa Internet
відома своїм сайтом, де збирається статистика про відвідуваність сайтів. Alexa
збирає інформацію безпосередньо від користувачів, які встановили Alexa Toolbar,
на основі якої формується статистика про відвідуваність сайтів і списки
взаємозв'язаних посилань.
↑ Вебу виповнилося 20 років
↑ http://www.w3.org/History.html
↑ Ласкаво просимо info.cern.ch
↑ Інтернетний ломка. Приватний
кореспондент (22 грудня 2008 року). Статичний з першоджерела 24 серпня 2011.
↑ Alexa Top 500 Сайти
↑ Рунет за 16 років породив майже
3000000 сайтів
↑ Alexa - Top Sites в Росії
Немає коментарів:
Дописати коментар