Пакетне моделювання БД предметної області "Офісні програми":
Ø Програмне забезпечення (софт) для БД;
Ø Визначення напрямків використання БД;
Ø Сегментація та розподіл даних в БД;
Ø Сервісне забезпечення для користувачів БД;
Ø Розподіл повноважень користувачів БД;
Ø Заповнення БД;
Ø Налаштування сервісних функцій БД;
Ø Реалізація сервісних функцій БД;
Ø Створення технологічних карт для БД;
Ø Визначення напрямків використання БД.
Як реалізуються БД?
Відповідь:
БД створюються і реалізуються на основі взаємно
погоджених:
Ø
Положень
про реляційні Бази даних;
Ø
Правил
користування реляційною Базою даних;
Ø
Методики
генерування об’єктів БД;
Ø
Вимог
до ефективних Баз даних;
Ø
Норм
і стандартів безпеки інформації.
Практична робота 20.
База даних ОФІСНІ ПРОГРАМИ в MS Access
Під час виконання завдань дотримуйтесь правил техніки
безпеки в кабінеті інформатики.
Завдання 1. Знайдіть і відкрийте офісне програмне середовище МS Access. Самостійно створіть
базу даних ОФІСНІ ПРОГРАМИ, яка
повинна містити такі таблиці і відповідні стильні форми: «Текстові редактори»,
«Текстові процесори», «Табличні процесори».
Таблиця 1. Назва таблиці «Текстові редактори». Поля цієї
таблиці мають назву: Назва редактора( у
вигляді списку: Notepad; Kate; JEdit; Professional Notepad; GridinSoft Notepad; Gedit;
BDV Notepad; EditPlus; Emacs; Sublime Text;
SciTE; Vim; TEA; PSPad ), Інтернет-ресурс(гіперпосилання), Пікторграма
(об’єкт OLE), Можливості
редактора(у вигляді списку: набір тексту різними мовами, підсвічуванням синтаксису,
перевірка правопису, можливості налаштування, запис макросів), Перелік
операцій( у вигляді списку: вставки, видалення та копіювання тексту, заміни
змісту, сортування рядків, друк, збереження у файлі), Платформи
(у вигляді списку: Windows, Linux, MacOS, інше). Створити форму для цієї таблиці.
Таблиця
2. Назва таблиці «Текстові процесори». Поля цієї таблиці мають назву: Назва процесора(у вигляді списку: Microsoft Word;Libre Office Writer;
AbiWord; Corel WordPerfect; KWord; OpenOffice Writer), Інтернет-ресурс(гіперпосилання), Пікторграма
(об’єкт OLE), Базові функції (у вигляді списку: компонування
текстів; форматування тексту; редагування
тексту; робота зі змістом; макетування сторінок; бібліотека символів; перевірка орфографії, редактор
гіперпосилань, редактор символів; редактор
графіки; редактор формул; редактор таблиць; редактор схем; редактор колонтитулів;
імпорт об'єктів). Інструменти для роботи (у вигляді списку:
створення шаблонів; індексація слів; форматування сторінок; заміна слів; укладання
листів пакетом; автоматичний зміст; перехресні посилання; створення закладок; оформлення
виносок за номерами; підтримка інших форматів).
Можливості процесора(у
вигляді списку: захист документа; елементи управління; укладання анкет; створення
форм; форматування настанов; макетування договорів; укладання довідників; укладання
інструкцій з експлуатації; запис макросів). Робота з перекладачами(у вигляді списку: бібліотека словників, тезаурус, довідники, правопис,
запис виправлень, порівняння виправлень, інше). Статистика( у вигляді списку: кількість символів; кількість слів; кількість речень; кількість
рядків; кількість абзаців; кількість параграфів; кількість сторінок;
довжина слів, довжина речень; довжина абзаців; час редагування). Платформи
(у вигляді списку: Windows, Linux, MacOS, інше). Створити форму для цієї таблиці.
Таблиця 3. Назва таблиці «Табличні процесори». Поля цієї таблиці мають назву: Назва процесора(у вигляді списку: Електронний аркуш, Gnumeric,
Microsoft Excel, LibreOffice Calc,
OpenOffice Calc, VisiCalc), Інтернет-ресурс(гіперпосилання), Пікторграма
(об’єкт OLE), Базові функції
(у вигляді списку: компонування текстів;
форматування таблиць; редагування формул; робота зі змістом таблиць; макетування
аркушів; бібліотека символів; перевірка зв’язків,
редактор гіперпосилань, редактор символів;
редактор графіки; редактор формул; редактор розумних таблиць; редактор схем;
редактор діаграм; імпорт об'єктів). Інструменти для роботи (у вигляді списку:
створення шаблонів; автозаповнення; форматування клітинок; захист клітинок;
пошук за значенням; автоматична заміна; перехресні посилання; створення підсумків;
запис операторів вибори; підтримка різних формул, інше). Можливості
процесора(у вигляді списку: захист книги; елементи
управління; укладання анкет; створення форм; форматування приміток; макетування
баз даних; укладання довідників; укладання інструкцій з експлуатації; запис
макросів). Робота з формулами(у вигляді
списку: бібліотека формул, довідник формул, правопис формули,
запис виправлень, порівняння виправлень, інше). Статистика( у вигляді списку: кількість рядків; кількість стовпців; кількість клітинок;
кількість символів). Платформи (у вигляді
списку: Windows, Linux, MacOS,
інше).
Створити форму для цієї таблиці
Завдання 2. Вам
треба виконати:
Реалізувати доцільні зв’язки між таблицями.
1.
Розробити
відповідні форми для введення даних у кожну таблицю.
2.
Заповнити таблиці доцільними даними
(від 3 до 5 записів) за допомогою форм.
3.
Створити наступні
запити:
А) Вивести всі табличні процесори, які наявні у базі даних. Б) Вивести усі можливості
текстових процесорів. В) Вивести наявні плотформи
у базі даних. Г) Вивести наявні табличні
процесори та їх можливості.
4.
Створити наступні
звіти: А)
Підготовити до друку інфу про наявний перелік офісних програм.
Перелік практичних робіт в MS
Access
База даних
ІСТОТА в MS Access
Яке призначення СКБД(системи керування базами даних)?
Відповідь:
Які критерії ефективності БД(Бази даних)?
Системи керування БД
здатні допомогти користувачеві:
Ø розпланувати, організовувати, контролювати і використовувати інформаційні ресурси для БД;
Ø реалізовувати дії, що керують даними та їхніми атрибутами в БД;
Ø генерують об’єкти БД, які відповідають на запити;
Ø зв’язують різні об’єкти БД за певними критеріями;
Ø координувати роботу компонентів БД в межах допустимих операцій в БД;
Ø давати можливість відповідати на запит при зміні вимог до БД;
Ø забезпечувати передбачену поведінку при заміні даних в БД;
Ø забезпечувати захист інформації.
Відповідь:
Ø Швидкодія доступу до даних в БД;
Ø Кількість одночасних користувачів БД;
Ø Час реакції на одночасний запит користувачів;
Ø Кількість накопиченого інформ. ресурсу в БД;
Ø Статистика успішного використання ресурсу БД;
Ø Зберігання параметрів безпеки в базі даних;
Ø Наявність резервних копій БД.
Ø Можливість ідентифікувати користувачів БД;
Ø Протоколювання невдалих спроб доступу до БД;
Ø Можливість перевірка прав доступу до БД;
Ø Наявність каркаса БД, з якого можна знімати старе
і “навішувати” нове, не втрачаючи ефективності.
Що означає
багатофункціональна БД?
Відповідь:
БД може п’ять функціональних зон управління:
Ø
управління
конфігурацією(установка параметрів
для нормального функціонування, запуску і зупинки компонентів, збирання
інформації про поточний стан системи, прийом повідомлень про істотні зміни в
умовах функціонування, зміна конфігурації системи);
Ø
управління
відмовами(виявлення відмов, їх
ізоляція і відновлення працездатності системи);
Ø
управління
продуктивністю(збирання і аналіз
статистичної інформації, визначення продуктивності системи в штатних і
нештатних умовах, зміна режиму роботи системи);
Ø
управління
безпекою(реалізація політики
безпеки шляхом створення, видалення і зміни сервісів і механізмів безпеки,
розповсюдження відповідної інформації і реагування на інциденти);
Ø
управління
обліковою інформацією(тобто стягування платні
за користування ресурсами БД).
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ
1. Назвіть відомі вам СКБД.
Чи мають вони сервіси безпеки?
2. Проаналізуйте основні
проблеми, які виникають при побудові БД в MS Access?
3. Охарактеризуйте принципи
архітектури реляційної БД в MS Access?
4. Охарактеризуйте
особливості генерування об’єктів в MS Access.
5. Проаналізуйте переваги та
недоліки конструктора таблиць та майстра таблиць.
6. У чому полягає різниця між
таблицею та формою в MS Access?
7. Проаналізуйте основні
переваги форм в MS Access?
8. У чому полягають задача якісного
аудиту БД?
9. Охарактеризуйте поняття
“активний аудит” і підходи до розв’язання задач активного аудиту в БД.
10. Наведіть та проаналізуйте
основні функціональні компоненти активного аудиту в БД?
11. Обґрунтуйте необхідність
використання сервісу для візуалізації
даних в БД?
12. Які архітектурні аспекти
необхідно враховувати при побудові БД?
13. Для чого призначений
сервіс захищеності в MS Access?
14. Наведіть показники
потрібного рівня доступності користувача до БД.
15. Яким чином забезпечується цілісність
БД?
16. Перерахуйте основні заходи
забезпечення високої доступності до БД?
17. Назвіть заходи, які
дозволяють підвищити рівень обслуговування БД..
18. Що таке “підтаблиця” в
реляційній базі даних?
Немає коментарів:
Дописати коментар