пʼятниця, 2 листопада 2018 р.

План уроку. Об'єкти та інструменти MS Power Point .

План уроку:   
   11    клас, 
  предмет: інформатика, 
дата___________________

Тема: Форматування об’єктів в офісному середовищі MS Power Point .
 Дидактична мета: Ознайомити учнів з різними способами  розв’язування завдань на форматування властивостей об’єктів, даних в Power Point, допомогти учням осмислити характеристичні властивості  об’єктів, даних. Отримати досвід практичного застосування властивостей об’єктів за допомогою практичного виконання різнорівневих завдань та задач.
Розвиваюча мета: Продовжити роботу з розвитку логічних та критичних міркувань під час дослідження властивостей  різноманітних інформаційних моделей , об’єктів, даних  в Power Point та їх зв’язків.
Виховна мета: Викликати інтерес учнів до програмних надбань вчених, стимулювати прагнення до алгоритмічного та дизайнерського осмислення завдань, спонукати виявляти  різні способи уявлення, різні точки зору на  властивості  об’єктів та створені моделі.
Прилади та обладнання: дидактичний матеріал з теми, інструменти, наочність з теми,  моделі різних видів, планшети, ноутбук, глобальна та локальна мережі, довідники та вікі-енциклопедії.
Хід  уроку


Організаційний момент.
Прямоугольная выноска: Не бійся змін, або твої мрії залишаться мріями.
Я загубив себе, намагаючись знайти всіх, тепер я шукаю себе, гублячи усіх.
Час змінює все, особливо думки.
Іноді, щоб побачити, треба просто відійти, а не наблизитися.
Сильна людина – це не та, яка перемагає слабого, а допомагає слабому стати сильнім.
Найважливіші в житті речі – це не речі.
  

  
Повідомлення про домашнє завдання та способи його виконання. Як перевіряється  домашнє завдання? Повідомлення про правила  ведення записів задач у зошитах. Повідомлення: теми уроку та запис її на дошці.  Повідомлення про ціль уроку та запис її на дошці.

Активізація мислення та опорних знань.
Прямоугольная выноска: Саме зараз важлива для нас річ – це пригадати принципи, за якими будується презентація.
 



Фронтальне опитування. Диктант на розуміння об’єктів із самоперевіркою у парах.
Запитання до учнів: 1)Які види презентації можна створити  в Power Point: А)комп’ютерні; Б) об’єктні; В)слайдові; Г)потокові; Д)інформаційні; В) електронні?
2)Які є властивості   у  таких об’єктів: А) текст; Б)діаграма;  В) комірка таблиці; Г)зображення; Д) список?
3)Які формати зберігання таких об’єктів: А) презентація; Б) зображення; В) електронна таблиця; Г)текст.документ?
4) Які характерні  властивості у: А) слайду; Б)гіперпосиланні; В) таблиці; Г) зображення; Д)списку; Е) анімації?   
5)Скільки можна утворити: А) гіперпосилань на слайді; Б) формул у текстовому полі слайду; В)анімацій на слайдів?  
6)Які  властивості можна  налаштувати на  об’єкт, якщо він: А) є на слайді; Б)є елементом тексту; В) є елементом мультимедіа?
7)
Де і як можна використати свої знання про презентації:  А)слайди;  Б)гіперпосилання; В)інформаційні моделі?
Мотивація вивчення нових знань.
 Чому( де, навіщо,  як, при яких умовах )  можна використати (змінювати, форматувати, удосконалювати, перетворювати) властивості: А) слайду;  Б) зображення; В)тексту; Г) таблиці; Д) анімації?

Прямоугольная выноска: Не гребуй суперниками, вони перші, хто помічає твої помилки.
Антисфен
 



ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. ВИЯВЛЕННЯ  ЗАЛЕЖНОСТЕЙ  І ЗАКОНІВ.
Використання:технологічних карток,  дидактичних карток, робота з параграфом із підручника, Показ властивостей об’єктів на моделях,на зразках, на дошці. Системне пояснення нових об’єктів. Постановка проблемних запитань. Вияв закономірностей та характеристичних  ознак об’єктів, що вивчаються. Зразки розв’язувань задач та завдань.
Запис на дошці з коментуванням змісту термінів та інструментів та демонстрацією у вікні програмного середовища.
                                                                          Інструменти в Power Point
Вкладка «Основне»
Група інструментів «Буфер обміну»: 1) Вставити; 2)Формат за зразком; 3)Копіювати; 4)Вирізати; 5)Кнопка відображення області завдань.
Група інструментів «Слайди»: 1) Створити слайд; 2)Макет; 3)Відновити; 4)Розділ.
Група інструментів «Шрифт»: 1)Назви гарнітури шрифтів; 2)Кнопка збільшення розмірів символів; 3)Кнопка зменшення розмірів шрифтів; 4)Видалення усіх форматувань; 5)Накреслення шрифту напівжириним Ж; 6) Накреслення шрифту курсивом К; 7)Накреслення шрифту підкреслення П; 8)Накреслення шрифту з тінню S; 9)Перекреслений символ; 10)Міжсимвольний інтервал; 11)Регістр; 12)Колір шрифту; 13)Кнопка відображення діалогового вікна усіх властивостей шрифтів.
Група інструментів «Абзац»: 1)Вирівнювання тексту по лівому краю; 2) Вирівнювання тексту по правому краю; 3)Вирівнювання тексту по центру; 4) Вирівнювання тексту по ширині; 5) Розділення тексту по стовпцям;  6)Маркований список; 7)Нумерований список(впорядкованими числами або алфавітними буквами); 8) Підвищити список за рівнем; 9) Міжрядковий інтервал в тексті; 10)Вирівнювання тексту у текстовому полі; 11)Перетворення абзацу в SmartArt; 12)Кнопка відображення діалогового вікна «Абзац».
Група інструментів «Малювання»: 1)Набір автофігур; 2)Впорядкування(групування); 3)Експрес-стилі; 4)Заливка фігури(палітра кольорів; без заливки; інші спсоби заливки; рисунок; градієнт; текстура); 5)контур фігури(колір, без контура; товщина; штрихи); 6)Ефекти фігури(заготовка; тінь; відображення; світіння; згладжування; рельєф; поворот обємної фігури); 7) Кнопка формату фігури.
Група інструментів «Редагування»: 1) Знайти; 2) Замінити; 3)Виділити.
            Вкладка «Вставлення»
Група інструментів «Таблиці»: 1) Вставити шаблон таблиці; 2)Формат таблиці за кількістю совпців та рядків; 3)Намалювати таблицю; 4)Вставити таблицю MS Excel.
Група інструментів «Зображення»: 1) Вставити рисунок; 2) Вставити картинку; 3)Зробити знімок; 4)Створити фотоальбом.
Група інструментів «Ілюстрації»: 1) Вставити авто фігуру; 2)Вставити схему SmartArt; 3) Вставити діаграму; 4)Вставити таблицю MS Excel.
Група інструментів «Гіперпосилання»: 1) Вставити гіперпосилання; 2)Налаштувати дії.
Група інструментів «Текст»: 1) Текстове поле; 2)Форматування колонтитулів; 3)Форматування символів WordArt; 4)Форматування дати та часу; 5)Форматування  номера слайду; 6) вставлення об'єктів із іншого середовища та його форматування.
Група інструментів «Символи»: 1)Формули або рівняння; 2)символ
Група інструментів «Мультимедіа»: 1)вставити та форматувати відео на слайді; 2)Вставити та  форматувати звук на слайді.
Група інструментів «Flash»: 1)вставити Flash на слайді.



Колективне розв’язування зразків, завдань: дидактична картка,  параграф підручника,  зразки номерів; _______________________________________________________________________________________________                                              
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ.  Виконання учнями практичних завдань для вироблення умінь та навичок використовувати властивості об’єктів даної теми: №__1__ №__2_№___3___ _______________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________
Практична робота  «Персональне електронне середовище»
Завдання. Самостійно створити презентацію згідно сценарію.
СЦЕНАРІЙ УЧНІВСЬКОЇ  ПРЕЗЕНТАЦІЇ  «Персональне електронне середовище»
Слайд 1. Заголовок(розмір: 49 пт): Персональне електронне середовище (анімований). Підзаголовок(розмір: 37 пт): П.І.Б учня, котрий створює презентацію, клас, дата створення. Ілюстрації: анімоване фото, що містить емблеми електронних середовищ для колективного використання МS Office, LibreOffice та інші. Анімація для переходу на другий слайд.
Слайд 2. Заголовок: Що означає термін «хмарні технології»? Текст(розмір: 22 пт): зміст і призначення хмарних технологій в Інтернеті. Ілюстрації: схема змісту персональної хмари(без анімації). Анімація для переходу на третій слайд.
Слайд 3. Заголовок: Що означає термін «електронний календар користувача»? Текст: зміст та призначення електронних календарів для планування подій. Ілюстрації: анімація у вигляді швидкої зміни декількох ілюстрацій, на яких є електронні календарі. Анімація для переходу на четвертий слайд.
Слайд 4. Заголовок: Що означає термін «хмарний диск»? Текст: зміст та призначення хмарного дисків користувача. Ілюстрації: ілюстрація зразка хмарного диску в Інтернеті. Анімація для переходу на п’ятий слайд.
Слайд 5. Заголовок: Що означає термін «хмарний сервіс»? Текст: Зміст та призначення хмарних сервісів. Ілюстрації: Мережні додатки хмарного сервісу. Список хмарних додатків. Анімація для переходу на 6 слайд.
Слайд 6. Заголовок:   Як створити персональну базу знань за допомогою  хмарного сервісу?  Текст:  Зміст і призначення електронного блогу для персональної бази знань . Ілюстрації: зразки учнівських електронних блогів. Анімація для переходу на 7 слайд.
Слайд 7. Заголовок: Що означає термін «навігація в базі знань»? Текст:  способи організації навігації в персональній базі знань. Ілюстрації: скріншот змісту персональної бази знань. Анімація для переходу на 8 слайд.
Слайд 8. Заголовок(з анімацією):  Для чого потрібна «адресна книга» в хмарному сервісі користувача? Текст:  Зміст і призначення адресної книги користувача для колективної роботи в мережі? Ілюстрації: скріншот  адресної книги з її вмістом. Анімація для переходу на 9 слайд.
Слайд 9. Заголовок(з анімацією):  Як можна використати месенджер в колективній роботі над проектом? Текст: Перелік можливостей  месенджерів

Коригування проблемних ситуацій та  редагування помилок під час виконання практичної роботи.

ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.  Виставлення оцінок. Коментування і запис  дом.завдання:_параграф:_________
№___1__№__2___№____3___№____4___сторінки:__ ____________________________________
Фінальне фронтальне опитування. 1)При яких умовах можна використовувати властивості об’єктів:
А)_____________ Б)_____________ В)______________? Які властивості об’єктів можна легко змінювати?

Немає коментарів:

Дописати коментар