- https://circuits.io/ - Віртуальна лабораторія Інтернету речей на базі мікроконтролера Arduino
- https://www.tinkercad.com/ - Веб-додаток для створення 3D моделей та підготовки їх до друку
- http://ldd.lego.com/ru-ru/ - Програма для створення моделей Lego роботів
- http://www.mblock.cc/download - Скретч-подібне середовище для програмування роботів
- https://www.wolframalpha.com/ - Інтелектуальний калькулятор для математичних досліджень та отримання баз даних з різних галузей знань.
Конспекти уроків роботехніки
Проектна
робота. «Чи може робот виконувати
складні операції?»
Завдання 1. Розробити функціональні властивості (таблиці 1-
4) для моделей роботів у різних життєвих обставинах
Зразки морфологічних таблиць для оформлення
Таблиця 1
|
Максимальна
кількість балів
|
Робот-прибиральник
|
Робот-захистник
|
Проект 3
|
Проект 4
|
Проект 5
|
Простота
конструкції
|
80
|
60
|
80
|
50
|
60
|
69
|
Простота написання
програми
|
100
|
80
|
20
|
100
|
80
|
85
|
Мінімальна
кількість елементів
|
20
|
20
|
10
|
5
|
15
|
20
|
Разом
|
200
|
160
|
110
|
155
|
155
|
174
|
Таблиця 2
|
Види сміття, що фасуються по різним критеріям
|
||||||
Функції робота
|
Залишки металу
|
Пластик
|
кераміка та скло
|
Папір
|
Деревина
|
Гума
|
Хімікати
|
Збирати, знаходить, ліквідує, перевозить,
переробляє
|
Знаходить, потім
за допомогою маніпюлятора збирає в контейнер, відвозить на переплав
|
За допомогою
датчика знаходить пластик, потім поміщає в контейнер і відвозить до пункту
переробки (за допомогою навігації)
|
Знаходить а потім
переміщує до контейнеру. Передроблює і відвозить до пункту назначення
|
Знаходить потім за
допомогою пристрою буде втягувати в середину контейнера. Потім дробити і
відвозити для подальшого використання
|
Знаходить і
переміщує до контейнеру. переробляє і відвозить для подальшого використання
|
Знаходить потім
зкидує до контейнеру де гума під впливом температури переходить до рідкого
стану. Відвозить для подальшого використання
|
Знаходить за
допомогою датчика а потім поміщає до контейнеру і відвозить до пункту
назначення
|
Таблиця 3
|
Види стихії, в яких може працювати робот
|
||||||
Функції робота
|
Землетруси
|
Цунамі
|
Повені
|
Виверження
вулканів
|
Урагани
|
Пожежі
|
Посухи
|
Прибирати об'єкти
|
Дерева, камiння
|
Водоростi або рибу
|
Водороcтi, пiсок
|
прибирає рештки
будинків,споруд
|
Уламки, усiляке
смiття
|
прибирати погорілі
обєкти
|
прибирати завялі
рослини
|
Лікувати людей
|
Допомогти привести
до тями
|
Допомогти привести
до тями
|
допомогти людині
випливти
|
надає корисну
інформацію щодо опіків
|
допомагає
дізнатися корисну інформацію щодо знаходження найближчого місця.де можна
уникнути землетрусу
|
надає корисну
інформацію щодо опіків
|
Постачає воду
|
Збирати об'єкти
|
Збирає усiлякi
уламки
|
Водоростi або рибу
|
Водоростi або рибу
|
Водоростi або рибу
|
Уламки, усiляке
смiття
|
прибирати погорілі
обєкти
|
прибирати завялі
рослини
|
Шукати об’єкти
|
Шукати втраченi
речi
|
Шукати людей
|
Шукати людей
|
шукати
постраждалих
|
шукати втраченi
ручi
|
шукати вцiлiлi
рeчi
|
знаходити
найближче джерело води
|
Відкачувати воду
|
допомагати
выдкачувати воду
|
відкачує зайву
воду з поерхні землі
|
відкачує зайву
воду с берегів
|
водою прибирати
попіл з помешкань людей
|
гасити пожежу
|
Постачати воду для
поливу полів,лісів,садиб,тощо
|
Постачати воду для
поливу полів,лісів,садиб,тощо
|
Робот світильник
|
допомагає
працювати у темряві
|
працює навіть у
воді
|
допомагає
працювати у темряві
|
допомагає
працювати у темряві
|
допомагає
працювати у темряві
|
допомагає
працювати у темряві
|
допомагає
працювати у темряві
|
Таблиця 4
|
Професії, в яких працюють роботи
|
||||||
Функції робота
|
Прибиральниця
|
Бугалтер
|
Учитель
|
Хірург
|
Будівник
|
Курьер
|
|
Транспортувати
|
Транспортує знаряддя
для сухого та вологого прибирання. Перевозе веліку кількість засобів для
прибирання
|
Може бути
"хвостиком". Транспортує концелярскі знаряддя
|
Найкращий
помічник. Надає змогу перевози канцелярські предмети та книжки, велику
кількість безгуздих та нікому непотрібних книжок
|
Надає змогу
перевозити прибори, необхідні для операцій і т.п.
|
Транспортує
целгину, там ще щось, шпакль, бетон, и т.п.
|
Допомагає
переносити важкі посилки або велику кількість вантажу
|
|
Прибирати
|
Поліпшує
прибирання навколишнього середовища; не ідеальний, але корисний
|
Прибирає зайвий
папір, миє поли, в кінці робочого дня відворює початкове положення робочого
столу
|
На перервы
прибирає класи після кожного уроку
|
Вимиває кров, не
кров після операцій і не тільки
|
Може всасуати
непотрібний розсипаний пісок, бетон, уламки, відходи після побудови
|
Прибирає обгортки
від посилок так конверти
|
|
Робити предмети стерильними
|
Надає змогу
дезінфикціювати різного роду поверхні, предмети, руки прибиральниці
|
Майже безкорисний,
дезінфікує руки перед кожним прийняттям іжї
|
Вимиває руки після
крейди
|
Незамінна штука.
Дезінфікує руки, морду, гумові рукавички, предмети для хірургічного втручання
|
Після тяжкого
робочо дня, наші будіники потребують гарного душу, наш робот допоможе
|
На шляху у цього
хлопця часто попадаються брудні під'Їзди, ручки, тому робот за радістю
домопоже йому позбавитися зайвих мікробів
|
|
Готувати
|
Куди ж без
перекусу? Робот нагодує і напоїть
|
Робот має функції
для приготування різної кави на різний смак за низькими цінами
|
На мою думку,
кожен працівник школи хотів би смачний домашній обід, так ось цей хлопець
може це реалізовувати
|
Приносить задоволення
хірургу смачним перекусом
|
Дає змогу добре
перекусити
|
В повсягденні
курьерам не дуже легко живеться, тому робот буде в нагоді
|
ТАБЛИЦЯ 5
|
Види сміття, що сортує робот
|
||||||
Функції
|
Залишкове сміття
|
Папір
|
Природне
|
Скло
|
Метал
|
||
Розпізнавати
|
за допомогою
датчиків розпізнати залишкове сміття
|
за допомогою
датчиків розпізнати папір
|
за допомогою
датчиків
|
за допомогою
датчиків розпізнати скло
|
за допомогою
металошукача
|
||
Збирати
|
Зробити
"руку", яка буде збирати гілля,
|
відкопувати з-під
землі, збирати за допомогою сильного магніта
|
|||||
Вивозити й
перероблювати
|
вивозити й
перероблювати сміття на добриво
|
використаний папір
на чистий
|
переплавляти метал
|
Немає коментарів:
Дописати коментар