09.09.2021-16.09.2021
Тема:
Дизайн
як феномен візуальної культури. Поняття про веб-дизайн.
Теоретична частина
Повторення.
Самоперевірка
залишкових знань
Тестове
завдання «Операційна
система Windows».
1.
Виклик довідки в Проводнику відбувається при натисненні функціональної клавіші:
a) F2; b) F4; c) F1; d) F3.
2.
Перехід між вікнами Проводника здійснюється за
допомогою клавіші:
a) Ctrl; b) Tab; c) Alt; d) Shift.
3.
Технологія drang-and-drop – це:
a)
переміщення папки в файл;
b) спосіб роботи з об’єктами, при якому можна взяти об’єкт
мишкою і перетягнути в інше місце;
c)
пересилка документа в Корзину;
d)
суміщення двох папок в одну.
4.
Виклик контекстного меню здійснюється:
a)
клацанням на об’єкті лівою кнопкою мишки;
b) клацанням на об’єкті правою кнопкою мишки;
c)
подвійним клацанням на об’єкті лівою кнопкою мишки;
d)
утримуванням курсора мишки над об’єктом
протягом двох
секунд.
5.У
Кошику знаходяться файли:
a) видалені з жорсткого диска.
b) видалені з флешки.
c) тимчасові файли.
d) копії
файлів, з якими в даний
момент
працює
користувач.
6.Вікно
нормального розміру якщо воно:
a)
розгорнуте на весь екран.
b) згорнуте до піктограми на панелі задач.
c) займає частину екрана.
d) закрите.
7.Жорсткий диск
належить до:
a) зовнішньої пам’яті.
b)
оперативної
пам’яті.
c)
постійної пам’яті.
d) кеш-пам’яті.
8.
Пошук файлів
можна виконувати:
a)
за іменем автора;
b) за кількістю символів;
c) за іменем, типом, датою створення, розміром;
d) жодне з наведених тверджень не відповідає істині.
9.
Щоб файл при видаленні не
потрапив до
корзини, слід
утримувати натиснутою клавішу:
a)
CTRL. b) ALT. c) ESC.
d) SHIFT.
10.
Щоб виділити об’єкти, які розташовані не поряд, слід утримува- ти натиснутою
клавішу:
a) CTRL. b) ALT. c) ESC. d)
SHIFT.
11.
Ярлик – це:
a)
вигляд значка файлу;
b) файл, призначений для виклику програми чи документа;
c)
інформація про розмір файла;
d) короткий
зміст
файла.
12.Ємність
жорсткого диска вимірюється в:
a)
Метрах. b) Гігабайтах. c) Бітах.
d) Кг.
13.Панель
задач на Робочому столі ОС Windows може бути розташована:
a)
Зліва від панелі «Microsoft Office».
b) З будь якої сторони екрану.
c)
Виключно знизу екрана.
d) Виключно під значками піктограми на Робочому столі.
14.Перерахуйте
можливі стани активного вікна ОС
Windows.
a) Згорнуте у вигляді кнопки на Панелі завдань, частково
за- крите іншими вікнами.
b)
Розташоване зверху інших вікон, які
розташовані на Робо- чому столі у вигляді піктограм.
c)
Закрите іншими вікнами, розташоване зверху інших вікон.
d) Згорнуте, нормальне і розгорнуте.
15.Коли
з'являється смуга прокрутки у вікні ОС Windows?
a)
Якщо включено відповідну установку в «Панелі керування».
b)
Якщо включено відповідну кнопку на Панелі інструментів.
c)
Якщо включено відповідну команду з меню «Вид».
d) Якщо площа основного робочого простору вікна недостатня
для відображення даних.
16.Об'єкти
заголовка вікна –
a) Назва вікна, головне меню, три
кнопки управління вікном.
b)
Назва вікна, головне меню, системне меню.
c) Кнопка системного меню, назва вікна, кнопки для управлін-
ня вікном.
d)
Назва вікна, системне меню, рамка заголовка
вікна.
17.Тека
(папка, каталог), в якій тимчасово потрапляють видалені об’єкти, називається ...
a) Корзина. b)
Оперативна пам’ять. c) Портфель. d) Блокнот.
18.
Активний диск
– це...
a) диск, з яким користувач працює в даний момент часу;
b) CD-ROM;
c) жорсткий
диск;
d) диск, в
якому зберігається операційна система.
19.Технологія
Plug and Play:
a) дозволяє синхронізувати роботу комп’ютера і пристрою;
b) дозволяє новим
пристроям автоматично настроюватися під
конфігурацію даного комп’ютера;
c)
використовується замість зовнішніх пристроїв.
20.До функціональних можливостей ОС
Windows не відноситься:
a)
підтримка мультимедіа;
b) технологія Plug and Play;
c) багатозадачність;
d) підтримка імен файлів лише формату 8.3
21.Що не записується в повному імені файла?
a)
Ім’я файла.
b) Розширення.
c) Імена папок.
d) Ім’я комп’ютера.
22.Вказати
неправильне твердження:
a) Апаратні засоби управляють програмним забезпеченням.
b)
Програмне забезпечення управляє апаратними
засобами.
c)
Програмне забезпечення – це інформація, що записана на дисках.
d)
Апаратні засоби – це обладнання у складі ПК.
23.Що таке драйвер?
a)
Системне програмне забезпечення, яке
призначене для вико- нання допоміжних функцій.
b)
Текстовий
редактор.
c) Системне програмне забезпечення, яке призначене для роботи
з конкретним зовнішнім пристроєм комп'ютера.
d) Системне програмне забезпечення, яке
призначене для управління роботою комп’ютера.
24.
Під час виконання прикладна програма зберігається:
a)
у відеопам’яті;
b) в процесорі;
c) в оперативній пам’яті;
d)
в ПЗП.
Інформація про веб-дизайн
Практична частина
Практична робота «Основні принципи дизайнера»
Завдання. Самостійно створити презентацію згідно
сценарію.
СЦЕНАРІЙ УЧНІВСЬКОЇ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ «Основні принципи
дизайнера»
Слайд
1(застосувати до слайдів довільний стиль фону ). Заголовок(розмір: 47 пт):
Принципи дизайну видання (анімований).
Підзаголовок(розмір: 35 пт): П.І.Б учня, котрий створює презентацію,
клас, дата створення. Ілюстрації:
фото або відео, що містить сучасного видання.
Анімація для переходу на другий
слайд.
Слайд 2. Заголовок: Що означає
термін «Дизайнерська
модель»?
Текст(розмір: 24 пт): Дизайнерська
модель - це об'єкт довільної природи, що відображає найважливіші, з погляду
розв'язуваного завдання, властивості об'єкта моделювання. Ілюстрації:
фото дизайнерських рішень (без анімації).
Анімація для переходу на третій
слайд.
Слайд 3. Заголовок: Що означає термін «функції дизайнерської моделі»?
Текст: Головні функції
дизайнерської моделі видання - це спрощення одержання інформації про
властивості об'єкта заради передавання інформації та знань, для керування й
оптимізація об'єктами та процесами; для прогнозування; для діагностики
поведінки об’єкта.
Ілюстрації: скріншоти сторінок Інтернет-видання. Анімація для переходу на четвертий слайд.
Слайд 4. Заголовок:
Які три елементи виділяють в процесі моделювання? Текст: Процес дизайнерського моделювання має три елементи:
1) суб'єкти (дизайнер-дослідник); 2) об'єкти дослідження (можливості графічного
матеріалу); 3) ідеальна модель, що
визначає відносини суб'єктів і досліджуваних об'єктів. Ілюстрації: дизайн буклету
для виставки. Анімація для переходу
на 5 слайд.
Слайд
5.
Заголовок: Що означає термін «Модульна
сітка видання»? Текст: Модульна сітка -
це невидимий кістяк дизайну видання, система горизонтальних і вертикальних (а
часом ще й діагональних та дугових) напрямних, що допомагають зорієнтувати й
погодити між собою окремі елементи композиції; вона наводить у дизайні лад,
робить його цілісним і пов'язує між собою всі його частини, дозволяє
раціонально організувати будь-який графічний простір, будь-то бланк, візитка,
плакат, книга, сайт, інтер'єр, зберігаючи в усіх його елементах єдність стилю. Ілюстрації: зразки модульних сіток для дизайну видання. Анімація для переходу на 6 слайд.
Слайд
6.
Заголовок: Що означає термін «Істотні риси видання»? Текст: Істотні риси
дизайнерського наповнення видання складають: 1) оформлення і зміст обкладинки
(обкладинка - обличчя видання, перший дієвий засіб привернути увагу читача); 2)
рубрикація та заголовковий комплекс; 3) використання модульних сіток; 4)
ілюстрування та інфографіка; 5) використання «білого» простору; 6) декоративні
елементи; 7) використання фактури, палітри та членування (дизайнерові не зайве
якомога більше знати про форму, пропорції, колір, контраст та ритм то що); 8)
типографіка.
Ілюстрації: обкладинки видань. Анімація для переходу на 7 слайд.
Слайд
7.
Заголовок: Що означає термін «Перший
етап роботи над дизайнерською моделлю»?
Текст: Це будування
моделі. Під час цього процесу відбувається накопичення знань про
об'єкт-оригінал. Пізнавальні можливості моделі зумовлюються тим, що модель
відображає (відтворює, імітує) якісь істотні риси об'єкта-оригіналу. Фатальною
може бути орієнтація на суто мистецьке спрямування оформлення без урахування
виробничо-матеріальних аспектів. Але й надмірна «приземленість» дизайну журналу
не підвищить попиту на нього. Ілюстрації: начиння для заголовкого комплексу видання. Анімація для переходу на 8 слайд.
Слайд 8. Заголовок(з
анімацією): Приклад дизайнерської моделі видання. Текст: Для прикладу наведемо № 6 за 2010 рік
харківського журналу «Паліндром». До його істотних рис композиційно-графічного
наповнення, показових для процесу моделювання, відносимо: 1) використання при
оформленні обкладинки нейтральних градієнтних тонових кольорів, вертикальної
симетрії анонсування та перпендикулярної до них назви журналу; 2) наявний зміст
видання, оформлений двома вертикальними паралельними блоками (текстовим та
ілюстративним), спостерігається складна горизонтальна рубрикація з
різноколірними за головками переважно синього кольору на білому; 3)
відчувається використання модульних сіток (шпальта ділиться вертикальними та
горизонтальними лініями на одинакові прямокутники); 4) широко використовується
ілюстрування (близько 70 % від загальної площі видання); майже всі ілюстрації
розміщенні у прямокутних фреймах; 5) спостерігаємо велику кількість білого
простору (близько 25 % від загальної площі видання), що забезпечує підкреслену
стабільність композиції та графіки; 6) не використовуються декоративні
елементи, створюючи враження концептуальної строгості, але не можна сказати, що
це позитивна риса в композиції молодіжного журналу; 7) у виданні наявна звична
для українського журналу проста суцільна біла фактура, типова палітра в
блакитних та синіх тонах; 8) набір та верстка, графічне оформлення видання
зреалізовано з дотриманням національних норм та правил, хоч трапляються огріхи
на восьмій, одинадцятій та чотирнадцятій сторінках. Ілюстрації: обкладинка
журналу «Паліндром». Анімація для
переходу на 9 слайд.
Слайд
9.
Заголовок(з анімацією): Як може дизайнер передавати духовну,
пізнавальну, емоційну інформацію? Текст:
Через призначення знаків-сигналів,
образів, колористики, що сприймають сигнали(інформацію) і обробляють їх. Ілюстрації: анімоване фото сучасного
видання. Анімація для переходу на 10
слайд.
Слайд 10. Заголовок(з анімацією): Декілька «спеціалізованих» моделей
видання?
Текст: Так, для журналу
«Паліндром» можна вибудувати такі дизайнерські моделі заради деталізації: а)
палітри кольору, ритму тону та фактури; б) симетрії композиції; в) модульну
модель; г) ілюстрування та інфографіку, д) шрифтову модель тощо. Ілюстрації: скріншоти модельних палітр для видання. Анімація для переходу на 11 слайд.
Слайд
11.
Заголовок: Другий етап роботи
над дизайнерською моделлю видання? Текст:
На
2-ому етапі композиційно-графічна модель журналу виступає як самостійний об'єкт
дослідження, однією з форм якого є проведення «модельних» експериментів, під
час яких свідомо змінюються умови функціонування моделі й систематизуються дані
про її «поводження». Остаточним підсумком цього етапу маємо безліч (сукупність)
знань про модель.
Ілюстрації: деякі варіанти
експериментів з шрифтами для заголовка. Анімація
для переходу на 12 слайд.
Слайд 12. Заголовок(з анімацією): Що
означає термін «зона можливостей моделі»? Текст:
Для
прикладу. Якщо провести ряд експериментів над шрифтовою моделлю молодіжного
журналу «Стіна», а саме: 1) змінити звичну для цього видання рубану гарнітуру
для основного тексту на шрифт із за січками; 2) змінити гарнітуру в заголовках
та зробити їх кольоровими; 3) використати більшу кількість шрифтів. То,
порівнюючи шрифтову модель з оригіналом, на базі отриманих знань можемо дійти
висновку про її достовірність та доцільність, систематизувати дані щодо
«поводження» моделі, коли змінити умови функціонування. Це і є зона
можливостей моделі.
Ілюстрації: фото
альбоми . Анімація для переходу на 13 слайд.
Слайд 13. Заголовок(з
анімацією): Третій етап роботи над дизайнерською моделлю видання. Текст: На 3-ому етапі
відбувається перенесення знань із композиційно-графічної моделі на оригінал,
тобто на журнал як вид видання періодичного друку. Одночасно відбувається
перехід з мови моделі на мову оригіналу. Процес перенесення знань виконується
за певними правилами. Знання про модель повинні бути скориговані з урахуванням
тих властивостей об'єкта-оригіналу, які не знайшли відображення чи були змінені
при створенні моделі. Ілюстрації: фото
галереї.
Слайд 14. Заголовок(з
анімацією): Четвертий етап роботи над дизайнерською моделлю видання.Текст: Це практична
перевірка одержуваних знань за допомогою композиційно графічних моделей та їх
використання для побудови узагальнюючої теорії
про увесь об'єкт, його перетворення або керування ним. Моделювання – це
циклічний процес. Це означає, що за першим циклом може втілюватися другий,
третій і т. д. При цьому знання про журнал розширюються та уточнюються, а
вихідна модель поступово удосконалюється. Недоліки, виявлені після першого
циклу моделювання, викликані малим знанням об'єкта чи помилками в будові моделі,
- їх можна ви правити в наступних циклах. Помилки моделювання можуть
спричинятися варіаціями оформлення композиції в різних номерах одного й того
самого журналу.
Ілюстрації: схема
дизайнерської взаємодії в Інтернет-середовищі. Анімація для переходу на 15 слайд.
Слайд 15. Заголовок(з
анімацією): Що означає термін «цінності моделі»? Текст: На мою думку, вибудовуючи модель,
треба мати на увазі особливості використання цінностей в
композиційно-графічного моделюванні видання, а саме: 1) істотність відображення
рис об'єкта-оригіналу в моделі; 2) достатню міру подібності оригіналу й моделі;
3) використання модельних експериментів; 4) систематизацію даних про поводження
моделі; 5) перенесення знань із моделі на оригінал; 6) скоригованість моделі;
7) узагальнювальні теорії об'єкта; 8) допустиму керованість моделлю. . Ілюстрації: сайти дизайнерів.
Результати виконання практичної роботи
надіслати на електронну адресу: vinnser@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар