Дистанційна освіта з інформатики в період січня 2021 року
18.01.2021 - 24.01.2021
Тема: Створення
класифікації веб-сайтів на основі сучасних дизайн-зразків оформлення та
організації інформаційних ресурсів в мережі. Ознаки веб-дизайну порталів.
Мотиваційна частина.
Осмислюємо властивості таких алгоритмів отримання власного досвіду навчання
Поняття «інформаційна культура» підкреслює
зв'язок інформаційного світу з духовною культурою особистості, цілісність
єдиного розуміння культури, окремі аспекти якої привертають увагу дослідників у
різні періоди розвитку людського суспільства.
Основна тенденція в динаміці формування поняття
«інформаційна культура» пов'язана з фундаментальністю і багатоаспектністю її
розгляду не тільки як феномена, визначеного умовами науково-технічного
прогресу, електронними засобами переробки, зберігання і передачі соціальної
інформації, а перш за все як діяльнісної інфраструктури, що пронизує усі епохи
і цивілізації, всі сфери людської діяльності і всі щаблі розвитку людини як
соціальної істоти[2].
Інформаційна культура формується завдяки інформаційній грамотності і є
інтегральним поняттям, яке включає такі компоненти:
·
аудіовізуальна
культура,
·
логічна
культура,
·
семіотична
культура,
·
понятійно-термінологічна
культура,
·
технологічна
культура,
·
комунікаційна
культура,
·
мережева
культура.
Аби підвищити свою інформаційну культуру, подивіться відео
Проаналізуйте свої акаунти на наявність різних онлайн-сервісів в мережі і доповніть дану класифікацію більш сучасними критеріями вирізнення інформаційних ресурсів за наявністю інших типів сервісів для користувачів.
Практична частина
Практична робота
«Основні принципи дизайнера»
Завдання. Самостійно створити презентацію згідно
сценарію.
СЦЕНАРІЙ УЧНІВСЬКОЇ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
«Основні принципи дизайнера»
Слайд
1(застосувати до слайдів довільний стиль фону ). Заголовок(розмір: 47 пт):
Принципи дизайну видання
(анімований). Підзаголовок(розмір: 35 пт): П.І.Б учня, котрий створює
презентацію, клас, дата створення. Ілюстрації:
фото або відео, що містить сучасного
видання. Анімація для
переходу на другий слайд.
Слайд 2. Заголовок: Що означає
термін «Дизайнерська
модель»?
Текст(розмір: 24 пт): Дизайнерська
модель - це об'єкт довільної природи, що відображає найважливіші, з погляду
розв'язуваного завдання, властивості об'єкта моделювання. Ілюстрації: фото дизайнерських рішень (без анімації). Анімація для переходу на третій слайд.
Слайд 3. Заголовок: Що означає термін «функції дизайнерської
моделі»? Текст: Головні функції
дизайнерської моделі видання - це спрощення одержання інформації про
властивості об'єкта заради передавання інформації та знань, для керування й
оптимізація об'єктами та процесами; для прогнозування; для діагностики
поведінки об’єкта.
Ілюстрації: скріншоти сторінок Інтернет-видання. Анімація для переходу на четвертий
слайд.
Слайд 4. Заголовок:
Які три елементи виділяють в процесі моделювання? Текст: Процес дизайнерського моделювання має три елементи:
1) суб'єкти (дизайнер-дослідник); 2) об'єкти дослідження (можливості графічного
матеріалу); 3) ідеальна модель, що
визначає відносини суб'єктів і досліджуваних об'єктів. Ілюстрації: дизайн буклету
для виставки. Анімація для переходу
на 5 слайд.
Слайд
5.
Заголовок: Що означає термін
«Модульна сітка видання»? Текст:
Модульна
сітка - це невидимий кістяк дизайну видання, система горизонтальних і
вертикальних (а часом ще й діагональних та дугових) напрямних, що допомагають
зорієнтувати й погодити між собою окремі елементи композиції; вона наводить у
дизайні лад, робить його цілісним і пов'язує між собою всі його частини,
дозволяє раціонально організувати будь-який графічний простір, будь-то бланк,
візитка, плакат, книга, сайт, інтер'єр, зберігаючи в усіх його елементах
єдність стилю. Ілюстрації: зразки модульних сіток для дизайну видання. Анімація для переходу на 6 слайд.
Слайд
6.
Заголовок: Що означає термін «Істотні риси видання»? Текст:
Істотні
риси дизайнерського наповнення видання складають: 1) оформлення і зміст
обкладинки (обкладинка - обличчя видання, перший дієвий засіб привернути увагу
читача); 2) рубрикація та заголовковий комплекс; 3) використання модульних
сіток; 4) ілюстрування та інфографіка; 5) використання «білого» простору; 6)
декоративні елементи; 7) використання фактури, палітри та членування
(дизайнерові не зайве якомога більше знати про форму, пропорції, колір, контраст
та ритм то що); 8) типографіка. Ілюстрації: обкладинки видань. Анімація для переходу на 7 слайд.
Слайд
7.
Заголовок: Що означає термін «Перший
етап роботи над дизайнерською моделлю»?
Текст: Це будування
моделі. Під час цього процесу відбувається накопичення знань про
об'єкт-оригінал. Пізнавальні можливості моделі зумовлюються тим, що модель
відображає (відтворює, імітує) якісь істотні риси об'єкта-оригіналу. Фатальною
може бути орієнтація на суто мистецьке спрямування оформлення без урахування
виробничо-матеріальних аспектів. Але й надмірна «приземленість» дизайну журналу
не підвищить попиту на нього. Ілюстрації: начиння для заголовкого комплексу видання. Анімація для переходу на 8 слайд.
Слайд 8. Заголовок(з
анімацією): Приклад дизайнерської моделі видання. Текст: Для прикладу наведемо № 6 за 2010 рік
харківського журналу «Паліндром». До його істотних рис композиційно-графічного
наповнення, показових для процесу моделювання, відносимо: 1) використання при
оформленні обкладинки нейтральних градієнтних тонових кольорів, вертикальної
симетрії анонсування та перпендикулярної до них назви журналу; 2) наявний зміст
видання, оформлений двома вертикальними паралельними блоками (текстовим та
ілюстративним), спостерігається складна горизонтальна рубрикація з
різноколірними за головками переважно синього кольору на білому; 3)
відчувається використання модульних сіток (шпальта ділиться вертикальними та
горизонтальними лініями на одинакові прямокутники); 4) широко використовується
ілюстрування (близько 70 % від загальної площі видання); майже всі ілюстрації
розміщенні у прямокутних фреймах; 5) спостерігаємо велику кількість білого
простору (близько 25 % від загальної площі видання), що забезпечує підкреслену
стабільність композиції та графіки; 6) не використовуються декоративні
елементи, створюючи враження концептуальної строгості, але не можна сказати, що
це позитивна риса в композиції молодіжного журналу; 7) у виданні наявна звична
для українського журналу проста суцільна біла фактура, типова палітра в
блакитних та синіх тонах; 8) набір та верстка, графічне оформлення видання
зреалізовано з дотриманням національних норм та правил, хоч трапляються огріхи
на восьмій, одинадцятій та чотирнадцятій сторінках. Ілюстрації: обкладинка
журналу «Паліндром». Анімація для
переходу на 9 слайд.
Слайд
9.
Заголовок(з анімацією): Як може дизайнер передавати духовну,
пізнавальну, емоційну інформацію? Текст:
Через призначення знаків-сигналів,
образів, колористики, що сприймають сигнали(інформацію) і обробляють їх. Ілюстрації: анімоване фото
сучасного видання. Анімація для
переходу на 10 слайд.
Слайд 10. Заголовок(з анімацією): Декілька «спеціалізованих» моделей
видання? Текст: Так, для журналу
«Паліндром» можна вибудувати такі дизайнерські моделі заради деталізації: а)
палітри кольору, ритму тону та фактури; б) симетрії композиції; в) модульну
модель; г) ілюстрування та інфографіку, д) шрифтову модель тощо. Ілюстрації: скріншоти модельних палітр для видання. Анімація для переходу на 11 слайд.
Слайд
11.
Заголовок: Другий етап роботи
над дизайнерською моделлю видання? Текст:
На
2-ому етапі композиційно-графічна модель журналу виступає як самостійний об'єкт
дослідження, однією з форм якого є проведення «модельних» експериментів, під
час яких свідомо змінюються умови функціонування моделі й систематизуються дані
про її «поводження». Остаточним підсумком цього етапу маємо безліч (сукупність)
знань про модель.
Ілюстрації: деякі варіанти
експериментів з шрифтами для заголовка. Анімація
для переходу на 12 слайд.
Слайд 12. Заголовок(з анімацією):
Що означає термін «зона можливостей моделі»? Текст: Для прикладу. Якщо провести ряд експериментів над
шрифтовою моделлю молодіжного журналу «Стіна», а саме: 1) змінити звичну для
цього видання рубану гарнітуру для основного тексту на шрифт із за січками; 2)
змінити гарнітуру в заголовках та зробити їх кольоровими; 3) використати більшу
кількість шрифтів. То, порівнюючи шрифтову модель з оригіналом, на базі
отриманих знань можемо дійти висновку про її достовірність та доцільність,
систематизувати дані щодо «поводження» моделі, коли змінити умови
функціонування.
Це
і є зона можливостей моделі. Ілюстрації: фото альбоми . Анімація для переходу на 13 слайд.
Слайд 13. Заголовок(з
анімацією): Третій етап роботи над дизайнерською моделлю видання. Текст: На 3-ому етапі
відбувається перенесення знань із композиційно-графічної моделі на оригінал,
тобто на журнал як вид видання періодичного друку. Одночасно відбувається
перехід з мови моделі на мову оригіналу. Процес перенесення знань виконується
за певними правилами. Знання про модель повинні бути скориговані з урахуванням
тих властивостей об'єкта-оригіналу, які не знайшли відображення чи були змінені
при створенні моделі. Ілюстрації: фото
галереї.
Слайд 14. Заголовок(з
анімацією): Четвертий етап роботи над дизайнерською моделлю видання.Текст: Це практична
перевірка одержуваних знань за допомогою композиційно графічних моделей та їх
використання для побудови узагальнюючої теорії
про увесь об'єкт, його перетворення або керування ним. Моделювання – це
циклічний процес. Це означає, що за першим циклом може втілюватися другий,
третій і т. д. При цьому знання про журнал розширюються та уточнюються, а
вихідна модель поступово удосконалюється. Недоліки, виявлені після першого
циклу моделювання, викликані малим знанням об'єкта чи помилками в будові
моделі, - їх можна ви правити в наступних циклах. Помилки моделювання можуть
спричинятися варіаціями оформлення композиції в різних номерах одного й того
самого журналу.
Ілюстрації: схема
дизайнерської взаємодії в Інтернет-середовищі. Анімація для переходу на 15 слайд.
Слайд 15. Заголовок(з
анімацією): Що означає термін «цінності моделі»? Текст: На мою думку, вибудовуючи модель,
треба мати на увазі особливості використання цінностей в
композиційно-графічного моделюванні видання, а саме: 1) істотність відображення
рис об'єкта-оригіналу в моделі; 2) достатню міру подібності оригіналу й моделі;
3) використання модельних експериментів; 4) систематизацію даних про поводження
моделі; 5) перенесення знань із моделі на оригінал; 6) скоригованість моделі;
7) узагальнювальні теорії об'єкта; 8) допустиму керованість моделлю. . Ілюстрації: сайти дизайнерів.
Результат
виконаної практичної роботи надіслати
вашому учителю на електронну скриньку:
vinnser@gmail.com (Сергій Петрович)
ktdfz@i.ua (Юрій Васильович)
Немає коментарів:
Дописати коментар